Wyszukiwarka

Wyszukiwarka:

07

VI Ogólnopolski Konkurs dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – recepta na zdrowie w gospodarstwie rolnym”

Zachęcamy do udziału w VI Ogólnopolskim Konkursie dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – recepta na zdrowie w gospodarstwie rolnym”

 

Badanie aktywności ekonomicznej ludności (BAEL)

Ogłoszenie

 W związku z trwającym naborem wniosków na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest na 2024 rok, Burmistrz Wyrzyska informuje i zachęca do składania wniosków w terminie do 31 lipca br. (Urząd Miejski w Wyrzysku, ul. Bydgoska 29, parter, pokój nr 1).

 Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami oraz dokumentami rozpatrywane będą według kolejności zgłoszeń. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia.

 Dofinansowanie odbywa się na podstawie uchwały nr LXXIX/718/2024 Rady Miejskiej w Wyrzysku z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu Gminy Wyrzysk na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest, kryteriów wyboru inwestycji do dofinansowania i sposobu jej rozliczania, której pełna treść znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wyrzysk w zakładce: Prawo ˃ Uchwały Rady: kadencja 2018 – 2024. 

 

                                                                                               ZASTĘPCA BURMISTRZA

                                                                                                    (-) Wiesław Nowicki

 

Zarządzenie Burmistrza Wyrzyska

ZARZĄDZENIE NR 0050.164.2024 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 8 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie w sprawie przyjęcia projektu szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 

Treść zarządzenia - przejdź

Zarządzenie Burmistrza Wyrzyska

ZARZĄDZENIE NR 0050.165.2024 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 8 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektu uchwały Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wyrzysk.

Treść zarządzenia - przejdź

Ogniska afrykańskiego pomoru świń w Wielkopolsce.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pile

uprzejmie informuje, że w okresie ostatniego miesiąca wykryto i potwierdzono ogniska afrykańskiego pomoru świń w Wielkopolsce w miejscowościach Potrzanowo ( powiat wągrowiecki), Tłukawy ( powiat obornicki), Budziska ( powiat czarnkowsko-trzcianecki), Ujazd ( powiat gnieźnieński), Długa Goślina( powiat poznański). Każdego dnia pojawiają się informacje o kolejnych podejrzeniach. Ostatnie ogniska znajdują się już w odległości niecałych 20 km od gminy Ujście.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pile przypomina wszystkim hodowcom trzody chlewnej o wzmożeniu podjętych gospodarstwie działań bioasekuracyjnych, a w szczególności:

  1. bezwzględnym zakazie wpuszczania do budynków gospodarskich osób postronnych,

  2. nie wpuszczaniu na teren gospodarstwa pojazdów dowożących paszę lub odbierających padlinę, jeśli jest możliwość odbioru paszy lub dodatków paszowych bez konieczności wjazdu, lub dowiezienia padliny do granicy gospodarstwa.

  3. Jeśli po świnie przyjeżdża zewnętrzny odbiorca swoim samochodem, należy pamiętać o dezynfekcji kół pojazdu, oraz sprawdzić jego czystość przed wpuszczeniem go do gospodarstwa. Jeśli jest taka możliwość w przypadku sprzedaży niewielkiej ilości zwierząt najlepiej wywieźć je swoim transportem do granicy gospodarstwa.

  4. Zakazie sprowadzania zwierząt do dalszego chowu z obszarów objętych ograniczeniami- każdy taki zakup wymaga indywidualnej zgody Powiatowego Lekarza Weterynarii,

  5. Obowiązku sezonowania zboża i słomy na ściółkę dla zwierząt. Zboże należy przetrzymać minimum 30 dni, a słomę minimum 90 dni i jeśli jest taka możliwość dodatkowo odkazić przed podaniem zwierzętom.

  6. Przy wejściu do budynków powinny się znajdować obuwie i odzież do stosowania tylko w tym budynku, oraz środki dezynfekcyjne do rąk i mat. Nawet wchodząc tylko „na chwilę”, należy pamiętać o bezwzględnej zmianie obuwia.

  7. Okna i drzwi budynków, w których znajdują się świnie, należy zabezpieczyć siatkami przed dostępem psów, kotów, ptaków i gryzoni.

  8. W okresie żniw należy zwrócić szczególną uwagę na drogi, którymi poruszają się pojazdy w obrębie gospodarstwa po powrocie z pola oraz na konieczność czyszczenia i dezynfekcji kół pojazdów oraz obuwia roboczego, w którym poruszamy się po terenie gospodarstwa.

  9. Należy zwracać uwagę na datę ważności stosowanych środków dezynfekcyjnych do rąk i do mat, oraz na to, by środek używany do dezynfekcji rąk wykazywał działanie wirusobójcze!

  10. W przypadku zaobserwowania niepokojących objawów u świń, należy fakt ten zgłosić do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii- pierwszymi objawami będą utrata apetytu i gorączka u zwierząt, co może nasuwać podejrzenie różycy z którą ASF był wielokrotnie mylony, następnie zaczynają się upadki zwierząt.



Niedopuszczenie do wystąpienia ASF na terenie powiatu pilskiego leży we wspólnym interesie zarówno rolników jak i Inspekcji Weterynaryjnej i w dużej mierze zależy od dokładności prowadzonych przez Państwa działań bioasekuracyjnych.

Na dzień dzisiejszy powiat pilski znajduje się poza obszarami objętymi ograniczeniami, jednak w przypadku dostania się całego lub części powiatu w obszary objęte ograniczeniami ( kolor niebieski, różowy, czerwony) wymagania bioasekuracyjne wzrosną ( grodzenie ferm, maty na wjazdach, strefy brudne i czyste w gospodarstwie), a kontrole będą częstsze. Dodatkowo, by sprzedać świnie poza granice powiatu konieczne będzie posiadanie zatwierdzonego przez PLW planu bezpieczeństwa biologicznego dla fermy.

Szczegółowe informacje o aktualnej sytuacji odnośnie wystąpienia nowych ognisk ASF można sprawdzić na stronie Głównego Lekarza Weterynarii pod linkiem:

https://bip.wetgiw.gov.pl/asf/mapa/

Spotkanie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka "7 Ryb"

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka "7 Ryb" zaprasza na spotkanie które odbędzie się 19.07.2024 r. o godzinie 18:00 w sali wiejskiej w Osieku nad Notecią w związku z przygotowaniem Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2021 - 2027

 

Pamiętaj o wniosku o "Dobry start"

Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o świadczenie w wysokości 300 zł z programu „Dobry Start”. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września.

W ramach programu „Dobry Start” rodzice mogą otrzymać raz w roku 300 zł na zakup wyprawki szkolnej, czyli na przykład na zakup podręczników, zeszytów, czy przyborów szkolnych.

Świadczenie przysługuje na dziecko, które uczy się i jest w wieku od 7 do 20 lat lub do 24 lat, jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność - bez względu na wysokość zarobków, jakie osiągają rodzice. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz na studentów – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Należy pamiętać, że wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli wiek graniczny, czyli 20. albo 24. rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.

Wnioski o 300 zł dla ucznia można składać od 1 lipca do końca listopada wyłącznie drogą elektroniczną. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. Złożenie wniosku po 30 listopada będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.

Samo złożenie wniosku jest bardzo proste. Trzeba jednak pamiętać, by bezbłędnie wpisać dane takie jak: prawidłowy numer PESEL dziecka, nazwę oraz adres szkoły czy aktualny numer konta – dodaje Nowicka.

Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o 300 plus jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Rodzice, którzy nie posiadają konta na PUE ZUS wniosek o świadczenie 300 plus, mogą złożyć przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Konkurs fotograficzny „NIBY DETALE, ALE…”

Instytut Skrzynki ogłasza konkurs fotograficzny „Niby detale, ale…” dla fotografów amatorów. Zdjęcia przyjmowane są w dwóch kategoriach: artystycznej i dokumentacyjnej do 15 października 2024 r. włącznie. Na zwycięzców czekają m.in. nagrody finansowe.

 

W konkursie mogą brać udział osoby dorosłe jak i młodzież. Zgłoszone fotografie muszą być wykonane na terenie regionu Wielkopolski i przedstawiać znajdujące się w przestrzeni miejskiej i wiejskiej regionu:

  • elementy architektury, zabudowy, detale architektoniczne, dekoracje i ozdoby będące elementem wystroju wnętrz i budynków, oraz inne elementy współtworzące architekturę

  • elementy krajobrazu kulturowego

  • artefakty kulturowe w tym etnograficzne lub ich fragmenty (np. stroje ludowe, przedmioty codziennego użytku, figury i inne elementy sztuki ludowej) oraz elementy tradycyjnej infrastruktury wiejskiej (np. narzędzia, urządzenia, maszyny rolnicze).

Zadaniem uczestników konkursu jest znalezienie i podkreślenie historycznego (do 1989 roku) charakteru fotografowanych obiektów.

 

Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w Konkursie jest złożenie formularza zgłoszeniowego właściwego dla danej kategorii wiekowej. W tym celu, w okresie naboru fotografii, należy przesłać zgłoszenie na adres: konkurs.detale@instytutskrzynki.pl. Regulamin i karty zgłoszenia dostępne są na stronie: https://instytutskrzynki.pl/projekty-i-konkursy/. Zgłoszenie zatytułowane „Niby detale, ale… 2024” musi zawierać:

  • formularz zgłoszeniowy – podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisany ręcznie i zeskanowany, wraz z zawartymi w nim oświadczeniami – którego wzór stanowi:

  • dla osób niepełnoletnich – załącznik nr 1 do regulaminu,

  • dla osób pełnoletnich – załącznik nr 2 do regulaminu.

 

Fotografie:

  • w kategorii artystycznej nie więcej niż 3 pojedyncze fotografie dla różnych obiektów/detali/artefaktów o preferowanych parametrach: pliki zapisane w formacie JPG, o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 DPI, rozmiar do 5MB, jednak nie mniejszym niż 3000 pikseli na dłuższym boku,

  • w kategorii dokumentacyjnej nie więcej niż 5 zestawów fotografii w ilości maksymalnie 5 fotografii dla jednego obiektu/detalu/artefaktu o preferowanych parametrach: pliki zapisane w formacie JPG, o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 DPI, rozmiar do 5MB, jednak nie mniejszym niż 3000 pikseli na dłuższym boku.

 

Zgłaszane do Konkursu fotografie nie mogą być wcześniej publikowane lub nagrodzone w innych konkursach. Nie mogą to być zdjęcia obiektów eksponowanych w muzeach, skansenach i innych jednostkach kultury.

Pliki fotografii należy ponumerować i opisać nazwą miejscowości, w której je wykonano. Opis musi być zgodny z zapisami w formularzu zgłoszeniowym. Plik formularza bądź jego skanu należy opisać imieniem i nazwiskiem. Nadesłane fotografie, wykonane w dowolnej technice, muszą być wolne od praw osób trzecich i w całości stanowić własność uczestnika, nie mogą mieć dokonanych zmian kompozycji typu fotomontaż oraz obróbki w postprodukcji, w programach fotograficznych lub innych. Organizator dopuszcza korektę fotografii polepszającą następujące parametry: wyostrzanie, kontrast, nasycenie, rozjaśnienie.

 

Jury konkursowe ocenia kreatywność oraz artystyczną i merytoryczną wartość fotografii. Do zadań jury należy w szczególności dokonanie oceny fotografii spełniających wymogi formalne, merytoryczne oraz wybór laureatów.

W skład Jury wchodzą:

  • Janusz Oleksa – Kierownik I Pracowni Fotografii w Katedrze Fotografii, Wydziału Fotografii Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu

  • Teresa Palacz – Kierownik Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu

  • Wiesław Biegański – Powiatowy Konserwator Zabytków dla powiatu poznańskiego

  • Waldemar Śliwczyński – Redaktor Naczelny kwartalnika Fotografia

  • Karolina Echaust - p.o. Kierownik Centrum Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego w Instytucie Skrzynki

  • Jan Babczyszyn – Dyrektor Instytutu Skrzynki.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w ciągu 30 dni od zakończenia naboru zdjęć. Laureaci zostaną powiadomieni o wynikach mailowo, będą one również opublikowane na stronie www.instytutskrzynki.pl oraz na fanpage Instytutu Skrzynki na Facebooku.

Organizator nie wyklucza też w przyszłości zorganizowania wystawy nagrodzonych i wyróżnionych w konkursie prac.

 

Na laureatów czekają nagrody:

 

W kategorii artystycznej:

 

  • Grand Prix – udział w warsztatach fotograficznych, prowadzonych w Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, w ramach programu „Twórz i już!” w roku akademickim 2024/2025 – sfinansowany przez Fundację Nową Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu

  • Nagrody finansowe: 1 000 PLN, 500 PLN, 250 PLN ufundowane przez Instytut Skrzynki.

  • Nagroda specjalna za najlepsze zdjęcie z terenu powiatu poznańskiego: Puchar Starosty Poznańskiego

  • Nagroda specjalna Powiatowego Konserwatora Zabytków w powiecie poznańskim (nagroda rzeczowa o wartości do 500 PLN)

  • Nagroda specjalna Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu (zestaw wydawnictw książkowych)

 

W kategorii dokumentacyjnej:

 

  • Nagrody finansowe: 1 000 PLN, 500 PLN, 250 PLN ufundowane przez Instytut Skrzynki.

  • Nagroda specjalna za najlepszy zestaw zdjęć z terenu powiatu poznańskiego: Puchar Starosty Poznańskiego

  • Nagroda specjalna Powiatowego Konserwatora Zabytków (ekskluzywne zwiedzanie z konserwatorem zabytków zespołu pocysterskiego w Owińskach wraz z możliwością fotografowania obiektów i miejsc na co dzień niedostępnych dla zwiedzających)

  • Nagroda specjalna Oddziału Terenowego Narodowego Instytutu Dziedzictwa w Poznaniu (zestaw wydawnictw książkowych).

 

Organizatorem konkursu jest Instytut Skrzynki - Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego.

Partnerami Konkursu są: Fundacja Nowa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Oddział Terenowy w Poznaniu, Powiatowy Konserwator Zabytków – Starostwo Powiatowe w Poznaniu.

Konkurs organizowany jest pod honorowym patronatem Starosty Poznańskiego Jana Grabkowskiego oraz JM Rektora Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.

 

Konkurs organizowany jest w ramach działalności statutowej Instytutu Skrzynki w obszarze dokumentacji zasobów dziedzictwa kulturowego Wielkopolski, w tym powiatu poznańskiego. Celem konkursu jest: zwiększenie poczucia tożsamości regionalnej Wielkopolski; pobudzenie zainteresowania dokumentowaniem regionalnych zabytków i/lub ich fragmentów; zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony szeroko pojmowanego krajobrazu kulturowego Wielkopolski oraz promocja bogactwa i różnorodności dziedzictwa naszego regionu.

 

 

Do pobrania:

Formularz zgłoszeniowy dla osób niepełnoletnich konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

Formularz zgłoszeniowy dla osób pełnoletnich konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

Regulamin I edycji konkursu fotograficznego „Niby detale, ale …”

 

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniem Burmistrza Wyrzyska w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonej na terenie Miasta Wyrzysk przeznaczonej do sprzedaży

Wykaz nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do najmu

Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniem Burmistrza Wyrzyska w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do najmu

Stypendia dla romskich uczniów szkół ponadpodstawowych oraz studentów romskich.

Związek Romów Polskich ogłasza konkurs stypendialny dla romskich uczniów szkół ponadpodstawowych oraz studentów romskich.

Wszelkie informacje dotyczące konkursu stypendialnego i formularz zgłoszeniowy oraz spis wymaganych dokumentów do nadesłania dostępne są na stronie internetowej Związku Romów Polskich www.romowie.com w zakładce STYPENDIA.

Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w konkursie prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem, który jest dostępny na stronie ZRP oraz o nadsyłanie kompletnych wniosków na adres Związku Romów Polskich w Szczecinku.

Stypendia zostały ufundowane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Aktywny rodzic – wnioski od października

 

Aktywny rodzic” to nowy program, który pomoże rodzicom godzić pracę zawodową z opieką nad dziećmi. Ruszy 1 października. Od tej daty opiekunowie będą mogli składać wnioski o jedno z trzech nowych świadczeń.

Przyznawaniem i wypłatą wsparcia zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. – Dla pracujących opiekunów przeznaczone jest świadczenie „aktywni rodzice w pracy”. Jeśli dziecko uczęszcza do żłobka, to będzie na nie przysługiwać świadczenie „aktywnie w żłobku”, które zastąpi dotychczasowe żłobkowe z ZUS. Trzeci rodzaj wsparcia to świadczenie „aktywnie w domu”, które zastąpi rodzinny kapitał opiekuńczy i obejmie także pierwsze dziecko – wyjaśnia Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce - Co ważne prawo do świadczeń nie zależy od dochodów rodziny.

Wnioski o nowe świadczenia można będzie składać tylko elektronicznie od 1 października 2024 r. Po weryfikacji danych, ZUS planuje pierwsze wypłaty na przełomie listopada i grudnia. - Szacujemy, że z programu Aktywny rodzic będzie mogło skorzystać ponad 570 tys. dzieci w wieku od 1 do 3 roku życia – dodaje Nowicka.

Aktywni rodzice w pracy

O świadczenie „aktywni rodzice w pracy” będą mogli wystąpić rodzice i opiekunowie, którzy są aktywni zawodowo. Obejmie dzieci od 12 do 35 miesiąca życia, które nie chodzą do żłobka, przedszkola, klubu dziecięcego i nie są pod opieką dziennego opiekuna. Świadczenie wyniesie 1500 zł miesięcznie na dziecko lub 1900 zł, jeżeli maluch ma odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności.

Aktywnie w żłobku

Na dzieci, które uczęszczają do żłobka, klubu dziecięcego lub są pod opieką dziennego opiekuna, będzie przysługiwać świadczenie „aktywnie w żłobku”. To wsparcie zastąpi dotychczasowe dofinansowanie żłobkowe z ZUS. To korzystna zmiana, bo obecne „żłobkowe” wynosi do 400 zł miesięcznie. Nowe świadczenie będzie pokrywało koszty do 1500 zł miesięczne. A w przypadku dziecka z odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności kwota dofinansowania wyniesie nawet 1900 zł. Świadczenie będzie pokrywało czesne, bez kosztów wyżywienia.

Aktywnie w domu

Trzeci rodzaj świadczenia to „aktywnie w domu”. Będzie przysługiwać na każde dziecko w rodzinie, w wieku od 12 do 35 miesiąca życia. Zastąpi dotychczasowy rodzinny kapitał opiekuńczy, ale w odróżnieniu od RKO obejmie także pierwsze dziecko. Świadczenie wyniesie po 500 zł miesięcznie. Łączna kwota do wykorzystania na jedno dziecko, w okresie od 12 do 35 miesiąca życia dziecka, wyniesie 12 tys. zł.

W danym miesiącu na dziecko będzie można pobierać tylko jeden rodzaj świadczenia z programu „Aktywny rodzic”. Będzie można jednak zastąpić jeden rodzaj wsparcia drugim, na przykład, gdy zmieni się sytuacja zawodowa rodzica.

Wielkopolskie oddziały ZUS, w związku z wprowadzeniem nowych świadczeń, zaplanowały szereg dyżurów, spotkań i szkoleń poświęconych tematyce „Aktywny rodzic”. Więcej informacji na stronie www.zus.pl w zakładce „szkolenia i wydarzenia”.

80. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego.

Burmistrz Wyrzyska informuje, iż w dniu 1 sierpnia 2024 r. o godzinie 17:00 nadany zostanie akustyczny sygnał alarmowy (syrena) trwający 1 min., celem upamiętnienia 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Ułatwienie dostępu

Rozmiary czcionek

Dodatkowe opcje

Wysoki kontrast

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście

Kalendarium

Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Wyrzysku

ul. Bydgoska 29
89-300 Wyrzysk

Godziny urzędowania

Poniedziałek: 7.30 - 16.30
Wtorek-Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek-Piątek: 7.30 - 15.00

Jak dojechać

Zobacz na mapie