Wyszukiwarka
Pismo dotyczące podziału Departamentu Środowiska
Wznowienie stacjonarnych porad prawnych
Informacja dotycząca pracy PSZOKu
Burmistrz Wyrzyska
(-) Bogusława Jagodzińska
Ogłoszenie o ofercie na realizację zadania publicznego
OGŁOSZENIE nr OZKSP. 525.2.2021
Burmistrz Wyrzyska informuje, że dnia 8 czerwca 2021 r. do Urzędu Miejskiego w Wyrzysku wpłynęła oferta Uczniowskiego Klubu Sportowego „ORZEŁ” w Osieku nad Notecią:
Rodzaj zadania – Wspieranie i przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym w Gminie Wyrzysk
Nazwa zadania – Turystyka i profilaktyka w Szkole Podstawowej w Osieku nad Notecią.
W okresie od zawarcia umowy do 30 czerwca 2021 r.
Wnioskowana kwota dotacji: 2.500,00 zł
Do pobrania:
Nabór na wolne stanowisko pracy
Wyłożenie projektu MPZP wsi Falmierowo
Zapraszamy do zapoznania się z obwieszczeniem Burmistrza Wyrzyska o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Falmierowo.
Treść obwieszczenia - pobierz
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży
Burmistrz Wyrzyska ogłasza, że od dnia 11 czerwca 2021 roku na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Wyrzysku zostanie wywieszony wykaz nieruchomości przeznaczonych do najmu i sprzedaży. Wykaz zostanie również opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie www.wyrzysk.pl”
- ZARZĄDZENIE Nr 0050.87.2021 Burmistrza Wyrzyska z dnia 8 czerwca 2021 roku
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do sprzedaży - ZARZĄDZENIE Nr 0050.86.2021 Burmistrza Wyrzyska z dnia 8 czerwca 2021 roku
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonej na terenie Miasta Wyrzysk przeznaczonej do sprzedaży
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do najmu
Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniem w sprawie ogłoszenia wykaza nieruchomości przeznaczonych do najmu.
ZARZĄDZENIE NR.0050.89.2021 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 11 czerwca 2021 roku
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do najmu
Zmiana terminu odbioru odpadów
Wsparcie zakupu pokarmów pszczelich
Zmiana terminu odbioru odpadów
Wyłożenie projektu MPZP części wsi Polanowo
Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań 2021
NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2021 ROK
Kogo obejmuje spis powszechny?
Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany samodzielnie przeprowadzić samospis. Jeżeli obawiasz się, że ze względu np. na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność nie będziesz w stanie spisać się samodzielnie skontaktuj się z infolinią spisową pod nr 22 279 99 99. Uzyskasz tam informacje, w jaki sposób możesz się spisać. Infolinia funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00 (z wyłączeniem dni świątecznych).
Można również skorzystać z utworzonego w Urzędzie Miejskim w Wyrzysku przy ul. Bydgoskiej 29 punktu do samospisu. Osoby zainteresowane dokonaniem samospisu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wyrzysku prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem 67 286 41 18 lub 67 286 41 40 w godzinach pracy Urzędu: w poniedziałek od godz. 7.30 do godz. 16.30, we wtorek i w środę od godz. 7.30 do godz. 15.30, w czwartek i w piątek od godz. 7.30 do godz. 15.00 w celu umówienia się na konkretny termin.
Czy spis jest obowiązkowy?
Tak, każdy obywatel zobowiązany jest do udzielania dokładnych, wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi w formie samospisu internetowego oraz wywiadu telefonicznego. Jeśli nie spisałeś się przez Internet lub na infolinii, zadzwoni do Ciebie rachmistrz – zgodnie z ustawą nie możesz odmówić przekazania danych rachmistrzowi. Będą dzwonić z numeru 22 828 88 88. Rachmistrz spisowy ma nadany oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko, numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych. Tożsamość rachmistrza można sprawdzić na infolinii spisowej pod numerem 22 279 99 99 i również poprzez aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/ Z uwagi na panującą pandemię koronawirusa, decyzją Generalnego Komisarza Spisowego rachmistrzowie nie będą realizować wywiadów bezpośrednich (i odwiedzać respondentów w domach) aż do odwołania. Osoby, które pukają do drzwi i podają się za rachmistrzów mogą być oszustami. Prosimy zgłaszać takie przypadki na policję. Jeśli obowiązek spisowy został już zrealizowany przez Internet albo poprzez infolinię spisową nikt nie będzie dzwonić do respondentów w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, prosimy zaistniały incydent niezwłocznie zgłaszać
Jaki zakres informacji będzie zebrany w spisie?
Formularz spisowy ma jeden wzór dla wszystkich i jest podzielony na dwie części osobową i mieszkaniową. W formularzu znajduje się osiem bloków tematycznych:
-
Charakterystyka demograficzna osób,
-
Aktywność ekonomiczna osób,
-
Poziom wykształcenia,
-
Niepełnosprawność,
-
Migracje wewnętrzne i zagraniczne,
-
Charakterystyka etniczno-kulturowa,
-
Gospodarstwa domowe i rodziny,
-
Stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki).
Jeśli jesteś zainteresowany, jakie dokładnie dane będą zbierane w ramach Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, Główny Urząd Statystyczny udostępnił pełną listę pytań. Wszystkie informacje na temat spisu dostępne są na stronie: https://spis.gov.pl/.
Jeżeli ktokolwiek zidentyfikuje zdarzenie podszycia się pod jego tożsamość powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie GUS kontaktując się z infolinią spisową pod numerem 22 279 99 99 (infolinia działa od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 i jest obsługiwana przez pracowników statystyki publicznej) lub poprzez formularz: https://stat.gov.pl/pytania-i-zamowienia/pytanie-o-narodowy-spis-powszechny-ludnosci-i-mieszkan/zaznaczając w temacie „bezpieczeństwo, w tym zgłoszenie naruszenia bezpieczeństwa”.
Gminny Komisarz Spisowy
(-) Bogusława Jagodzińska
Nie przegap terminu na złożenie wniosku!
Tylko do 30 czerwca przedsiębiorcy mają czas, żeby złożyć wniosek o zwolnienie ze składek za okres od grudnia do kwietnia, a także, by złożyć wniosek o dofinansowanie projektów na działania poprawiające bezpieczeństwo pracy.
Przedsiębiorcy, którzy ubiegają się o zwolnienie ze składek, powinni również pamiętać o przekazaniu do 30 czerwca dokumentów rozliczeniowych za objęty zwolnieniem okres, chyba że są z tego obowiązku zwolnieni.
Wnioski o zwolnienie ze składek można złożyć wyłącznie elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Natomiast wnioski na działania poprawiające bezpieczeństwo pracy przyjmowane są za pośrednictwem strony www.prewencja.zus.pl. To ostatni dzwonek na złożenie wniosków. Termin mija 30 czerwca.
Warto skorzystać. Płatnicy składek mogą otrzymać z ZUS-u na działania poprawiające bezpieczeństwo pracy nawet 500 tys. zł. Natomiast uzyskanie zwolnienia z ZUS-u oznacza, że choć przedsiębiorca nie opłacił tych składek, to są one zapisane na jego koncie i koncie ubezpieczonych. Nie rodzi to również negatywnych konsekwencji w postaci niższego przyszłego świadczenia za ten okres ani dla właściciela firmy, ani dla osoby u niego zatrudnionej.
Szczegółowe informacje o zwolnieniu ze składek i warunkach konkursu są na stronie www.zus.pl.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie elektronicznie. Wypłata świadczenia tylko na konto.
Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie elektronicznie. Wypłata świadczenia tylko na konto.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do realizacji programu "Dobry Start", w ramach którego będzie wypłacał świadczenie 300 plus - zapewnia prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Od roku szkolnego 2021/2022 tzw. 300+ dla ucznia w ramach programu „Dobry Start” będzie obsługiwane
i wypłacane przez ZUS. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Co ważne świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy wskazany we wniosku, a decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
„Jesteśmy przygotowani do rozpoczęcia obsługi tego zadania pod względem organizacyjnym
i informatycznym. Nasza Platforma Usług Elektronicznych sprawdziła się przy innych zadaniach. Przypomnę, że prawie wszystkie wnioski w ramach Tarczy antykryzysowej były obsługiwane przez PUE. Podobnie jest
z Polskim Bonem Turystycznym” – mówi prof. Uścińska.
Jak podkreśla, na PUE stworzony jest specjalny kreator wniosków przy „Dobrym Starcie”. „To pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie” – dodaje prof. Uścińska.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat. Obecnie z programu korzysta niemal 4,5 mln dzieci.
ZUS udzieli wsparcia
Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE
i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+. Pomoc otrzyma każdy, kto tylko tego będzie potrzebował. W tym celu pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Włóczykije w drogę!
Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Wyrzysku oraz Biblioteka Publiczna w Wyrzysku wraz z Filią biblioteczną w Osieku nad Notecią mają kolejną propozycję na urozmaicenie wakacji.
Dane kontaktowe
Urząd Miejski w Wyrzysku
ul. Bydgoska 29
89-300 Wyrzysk
Godziny urzędowania
Poniedziałek: 7.30 - 16.30
Wtorek-Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek-Piątek: 7.30 - 15.00